11 Şubat 2009 Çarşamba

DIŞARIDAN DOLDURULAN ŞURUPLUK



Arılara şurup vermek için değişik yöntemler var, çerçeve üstüne yemlikten verme ve çerçeve şeklindeki yemlikden verme gibi,Bu yöntemlerin hangisini uygularsak uygulayalım mutlaka kovan kapaklarını açmak zorunda kalıyoruz, kovan kapağını açmak için hava şartları ve kovandaki arıların durumu müsait olması gerekiyor yani her istediğimiz de ihtiyaç olması halinde kovan kapağını açamayacağımızdan şurup veremiyoruz, uzun süredir bu konu aklıma taklılıyordu ve kovanı müsait yerden delerek çerçeve şeklindeki şerbetliğin içerisine uzatılan hortum vasıtası ile şerbet vermeyi düşünüyordum, bir arkadaşımızın bloğunda şamandralı şurupluk resmini görünce bu işin olabileceğine inandım, fakat aklıma takılan kışın yaptığımız daraltmada şurupluğu genelde sol tarafa koyduğumuzdan şurupluğun yeri daraltma esnasında değişecektir, tabi kovanı delik deşik etmekde istemediğimize göre şurupluğu sağ tarafa koysak ve daraltmayı sağ tarafa yaptığımızıdan dolayı şurupluk burada sabit kalsa bir sorun teşkil edrmi bunu bilemiyorum ama denemeyi düşünüyorum.

1 yorum:

mutlu arı sütü dedi ki...

bazı arkadaşlar kışın şurupluğu kovanın sağ tarafına koyuyor olabilir